Dodana: 13 marzec 2019 17:00

Zmodyfikowana: 13 marzec 2019 17:01

III Tydzień Mózgu na UwB

Wykłady otwarte i konferencja naukowa – tak będą wyglądały tegoroczne obchody Tygodnia Mózgu w Białymstoku. Przygotowali je kognitywiści z Uniwersytetu w Białymstoku.

Ilustracja do artykułu Wydzial H_S_male.jpg

W czwartek (14 marca 2019) zapraszają na kolejne „Spotkanie z kognitywistyką”. Jego gośćmi będą Piotr Markiewicz, który wygłosi wykład pt. “W poszukiwaniu zaginionej przestrzeni: o zjawisku pomijania stronnego” oraz Maciej Dulewicz, który opowie o “Metodach sztucznej inteligencji w diagnostyce chorób mózgu”. Jak informują organizatorzy, prelegentów łączą co najmniej dwie rzeczy: ukończyli studia filozoficzne, a następnie rozwijali swoje zainteresowania badawcze w zakresie nauk o mózgu. Piotr Markiewicz jest filozofem i neuropsychologiem klinicznym. Maciej Dulewicz jest filozofem i neurobiologiem (ukończył studia II stopnia w zakresie neurobiologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, obecnie jest doktorantem na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku, a także doktoratem na Wydziale Historyczno-Socjologicznym UwB). Spotkanie rozpocznie się o godzinie 17.00 w sali 108A Instytutu Socjologii i Kognitywistyki (Plac NZS 1). Wstęp wolny.

 Dzień później, 15 marca (piątek) rozpocznie się II Białostockie Forum Kognitywistyczne. Temat przewodni dwudniowych obrad to „Rodzaje umysłów”. Wystąpieniom konferencyjnym mogą przysłuchiwać się wszyscy zainteresowani. Będzie można posłuchać o ewolucji zdolności kognitywnych zwierząt, znaczeniu komunikacji w świecie robotów czy o umysłach hybrydowych. Drugiego dnia konferencji studenci i doktoranci z polskich kognitywistycznych ośrodków badawczych przedstawią efekty swoich badań (prace teoretyczne i eksperymentalne) dotyczących nauk o poznaniu.

 Organizatorami obydwu wydarzeń są Polskie Towarzystwo Kognitywistyczne oraz Koło Naukowe Kognitywistów UwB. Szczegółowe informacje na ich temat można znaleźć na stronie internetowej http://kognitywistyka.uwb.edu.pl/.

 mat. UwB

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook