Dodana: 19 kwiecień 2017 09:25

Zmodyfikowana: 19 kwiecień 2017 09:25

Która firma zasługuje na tytuł Dobroczyńcy Roku?

Trwa XX edycja Konkursu Dobroczyńca Roku, którego organizatorem jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. W tym roku do Konkursu wpłynęło ponad 120 wniosków, pokazujących dobre praktyki z obszaru CSR i działań społecznych. Na swoich faworytów można głosować codziennie do 24 kwietnia przez stronę wybierajdobro.pl .

Ilustracja do artykułu Untitled-1.jpg

Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce nieprzerwanie od 20 lat nagradza firmy odpowiedzialne społecznie. „Dobroczyńca Roku” stał się inspiracją dla wielu lokalnych i regionalnych konkursów realizowanych zarówno przez organizacje pozarządowe, jak i administrację publiczną. Pokazuje i zbiera dobre praktyki zarówno wielkich korporacji (najbardziej doświadczonych w działaniach z zakresu CSR i CCI), ale i na równi przedstawia działania dobroczynne małych i średnich firm. Konkurs nie dzieli firm na lepsze i słabsze, tylko pokazuje, że dobro jest jedno - bez względu na wielkość firmy i wydatków poniesionych na dobroczynność.

Tegorocznym hasłemKonkursu jest „Wybieraj Dobro”. Utożsamia ono myśl o oddziaływaniu konsumentów na otaczającą nas rzeczywistość. Chcemy zwiększać poczucie wpływu, zachęcamy do głosowania na kandydatów do tytułu Dobroczyńcy Roku, ale również pokazujemy, że to jakie firmy są obok nas, zależy od naszych codziennych wyborów w czasie zakupów czy selekcji usług. Odpowiedzialni konsumenci wpływają na to, że firmy chcą stawać się społecznie odpowiedzialne, dlatego warto jest „Wybierać Dobro”, mówi Paweł Łukasiak, Prezes ARFP. Po zalogowaniu się na stronę wybierajdobro.pl można głosować codziennie od 4 do 24 kwietnia. Lista laureatów zostanie ogłoszona 29 maja.

W tym roku w gronie finalistów znaleźli się:

W kategorii Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu:
- Accenture Polska, za wdrożenie nowej platformy informatycznej w Fundacji Świętego Mikołaja,
- Bank Handlowy w Warszawie S.A (City Handlowy), za utworzenie aplikacji ArtSherlock, powstałej w partnerstwie współpracy Fundacji Communi Hereditate i Fundacji Kronenberga przy City Handlowy.
- Soneta Sp. Z o. o., za nieodpłatne przekazanie Stowarzyszeniu Wiosna oprogramowania wspierającego działania administracyjne. W kategorii Projekt Społeczny – małe firmy:
- ATS Transport Tomasz Sosnowski, za wspieranie ruchu hospicyjnego, poprzez zakup niezbędnego sprzętu.
- STANPOL S.C Sklep pszczelarski Warszawa, za wielokrotne udzielanie pomocy Stowarzyszeniu Przyjaciół S.O.S w projekcie Pasieka Edukacyjna.
- Majonezy Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa w Kętrzynie, za wsparcie finansowe działań Fundacji „Przyszłość dla Dzieci”.

W kategorii Projekt społeczny – duże firmy:
- Carrefour Polska, za cykliczne wspieranie działań Banków Żywności.
- Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A, za wsparcie realizacji ogólnopolskiej kampanii profilaktyki męskich nowotworów.
- Kaufland Polska Markety, za pomoc opuszczonym i osieroconym dzieciom, w ramach partnerstwa ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce.

W kategorii Projekt społeczny – średnie firmy:
- BMW Group Polska, za wspieranie edukacji młodych osób, poprzez przekazania wsparcia finansowego na rzecz programu Radość zmiany Ashoka&BMW.
- Grupa Aterima, za cykliczne wspieranie projektu „Bezpieczna praca za granicą”.
- Delia Cosmetics Sp. Z o.o., za wspieranie finansowe potrzeb dzieci nieuleczalnie chory i ich rodzin, poprzez współpracę z Fundacją Gajusz.

W kategorii Wolontariat pracowniczy:
- Kompania Piwowarska, za innowacyjną platformę Kompania Wolontariuszy, która ułatwia pracownikom zaangażowanie w wolontariat.
- Bank Handlowy w Warszawie S.A (City Handlowy), za systematyczne wspieranie zaangażowania społecznego byłych i obecnych pracowników City.
- Credit Suisse (Poland) Sp. z o.o., za możliwość wykorzystania do czterech pełnopłatnych dni w roku, przez pracowników, na udział w inicjatywach wolontariackich.

Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, stowarzyszenie działające od 1998 r. Misją Akademii jest inspirowanie i pomaganie w działaniu. W swoim dorobku ma programy i kampanie będące markami społecznymi. Wspiera lokalne społeczności, nagradza firmy zaangażowane społecznie, wyzwala w ludziach chęć pomagania. Fundatorem tegorocznej edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor - firma EY. Partnerami głosowania są Firma AMS i PGE Stadion Narodowy. Konkurs wspierają: Forum Darczyńców, Konfederacja „Lewiatan”, Business Centre Club, Pracodawcy RP, United Nations Global Compact Poland, Freshmail i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Partnerami branżowymi XX edycji są: Wyborcza.biz, CR Navigator, Kampaniespołeczne.pl, Marketing przy kawie, NGO.pl, Odpowiedzialny biznes.pl.
(opr.aa)

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook