Dodana: 9 lipiec 2015 10:40

Zmodyfikowana: 9 lipiec 2015 10:43

Elektroniczny bilet w Przewozach Regionalnych

Pasażerowie Przewozów Regionalnych nie muszą stać w kolejkach. Wystarczy, że kupią bilet przez internet na stronie biletyregionalne.pl.

Ilustracja do artykułu trains-600509_1280.jpg

Bilety na pociągi REGIO, interREGIO i REGIOekspres, a także na interREGIObusy można kupić na stronie biletyregionalne.pl. Przy  wirtualnych „okienkach kasowych” nie ma kolejek! Co więcej, biletu kupionego w sieci nie trzeba drukować. Wystarczy w czasie kontroli wyświetlić go na ekranie urządzenia mobilnego: smartfona, netbooka, tabletu, laptopa czy zwykłej komórki.
W internecie są dostępne także bilety na połączenia z przesiadkami.

Elektroniczny bilet można zaprezentować konduktorowi w jednej z dwóch wybranych przez siebie form.
Pierwsza z możliwości to wygenerowanie w systemie pliku z biletem w formacie PDF i wyświetlenie go na ekranie o przekątnej minimum siedmiu cali.
Korzystając z tej opcji, należy pamiętać, by nasze urządzenie miało zainstalowane oprogramowanie prawidłowo wyświetlające pliki w formacie PDF.

Z kolei użytkownicy urządzeń wyposażonych w wyświetlacze o przekątnej minimum trzech cali mogą posiadać bilet w formie utworzonej w systemie strony w formacie HTML, wyświetlonej w trybie online lub offline.
W tym przypadku urządzenie musi posiadać dostęp do sieci i przeglądarkę stron internetowych. Warto pamiętać, że wyczerpanie baterii w urządzeniu lub brak zasięgu nie zwalania pasażera z obowiązku okazania ważnego biletu podczas kontroli.
Rekomendujemy przechowywanie biletów elektronicznych w wersji offline.

Informacje o rozkładzie jazdy pociągu, które prezentowane są na bilecie, mają jedynie charakter pomocniczy. Gdy np. pasażer nie zdąży dotrzeć na dworzec, może odbyć podróż kolejnym pociągiem kursującym na wskazanej na bilecie trasie. Wyjątek stanowią Super Bilety, których ceny zaczynają się od 1 zł. Pasażerowie pociągów interREGIO  i interREGIObusów, którzy skorzystali z tej promocji, muszą odbyć podróżnych konkretnym wybranym przez siebie kursem.

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook