Dodana: 24 wrzesień 2018 08:56

Zmodyfikowana: 24 wrzesień 2018 08:56

Druga edycja biegu „Polish Run” w Brukseli

Imponującym sukcesem zakończyła się druga edycja biegu na 10 km - „Polish Run” organizowanego w Brukseli, wspólnie przez Dom Polski Wschodniej w Brukseli i Ambasadę RP w Królestwie Belgii we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną.

Ilustracja do artykułu Polish Run 13 (640)-1.jpg

23 września 2018 r. ponad 600 biegaczy z 30 krajów stawiło się na linii startu by wspólnie pokonać dystans 10 kilometrów malowniczo wytyczonej trasy. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że blisko połowę uczestników stanowiły kobiety, co potwierdza wyniki badań  Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu wskazujące, że proporcje kobiet i mężczyzn startujących  w zawodach wynoszą 25 do 75. Poza biegiem na 10 km, odbyły się również wyścigi dziecięce na 400m i 800m oraz bieg sztafet szkolnych.

W biegu na 10 km wystartowali: Ambasador RP w Królestwie Belgii, Artur Orzechowski; burmistrz gminy Woluwe Saint Lambert, Olivier Mainagin oraz Marc LemaÎtre, Dyrektor Generalny DG REGIO Komisji Europejskiej.

Gośćmi specjalnymi wydarzenia byli: burmistrz Gminy Woluwe Saint Pierre – Benoit Cerexe oraz legenda polskiego futbolu – Włodzimierz Lubański.

Celem wydarzenia była promocja Polski, a w szczególności Regionów Polski Wschodniej, aktywizacja ludzi kochających sport amatorsko i zawodowo, propagowanie zdrowego i sportowego trybu życia. Do udziału w biegu zaproszona została nie tylko Polonia, ale wszyscy biegacze z Belgii reprezentujący różne narodowości. Poza licznym udziałem Polaków, w biegu uczestniczyli Belgowie oraz pracownicy instytucji europejskich, których liczne grono stawiło się na starcie.

Wydarzenie odbyło się w ramach Europejskiego Tygodnia Sportu, który jest inicjatywą Komisji Europejskiej, mającą promować sport i aktywność fizyczną w całej Europie. Tydzień ten ma zapoczątkować nowe działania oraz opierać się na już istniejących, udanych przedsięwzięciach o charakterze europejskim, krajowym, regionalnym lub lokalnym. Ta ogólnoeuropejska kampania realizowana pod hasłem #BeActive (Bądź aktywny) ma w czasie obchodów Tygodnia zachęcić obywateli do aktywnego trybu życia przez cały rok.

Oprócz głównego biegu na 10 km prowadzącego przez gminy Woluwe Saint-Lambert i Woluwe Saint-Pierre organizatorzy przewidzieli również dodatkowe atrakcje dla dzieci. Miały one między innymi okazję rywalizować w biegach na 400 i 800 metrów oraz sztafety 4x400m w której wystartowali uczniowie polskich szkół z Brukseli, Antwerpii, Leuven i Mons.

Biegowi na 10 km oraz pozostałym atrakcjom sportowym towarzyszył piknik rodzinny połączony z promocją polskich regionów i specjalności kulinarnych. Swoje stoiska zaprezentowały  Dom Polski Wschodniej, w którego skład wchodzą województwa lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie, oraz inne województwa, które były partnerem wydarzenia: mazowieckie, zachodnio-pomorskie, łódzkie, kujawsko-pomorskie, pomorskie i opolskie, jak również Polska Organizacja Turystyczna w Belgii, WOŚP, Western Union, Kubala, Busko-Zdrój, magazyn prasowy Nowinki.be.

Szczególnym zainteresowaniem uczestników cieszyły się loteria, z licznymi nagrodami, którą poprowadził Włodzimierz Lubański ., Atrakcją wydarzenia był pokaz zumby i piloxingu, który poprowadziła instruktor fitness Magdalena Mozgawa oraz koncert międzynarodowego zespołu z Brukseli – Sodasoul.

Dzięki wielu znakomitym sponsorom, nie zabrakło tez cennych nagród. Dla zdobywców 4 pierwszych miejsc w kategoriach kobiet i mężczyzn polskie regiony oraz Polska Organizacja Turystyczna ufundowała przelot z Brukseli do Polski oraz voucher pobytowy w Białowieży w Województwie Podlaskim. Zwycięzcy w obydwu kategoriach otrzymali też wysokiej klasy zegarki sportowe ufundowane przez Województwo Podlaskie. Oprócz tego zostały ufundowane nagrody rzeczowe w postaci voucherów do restauracji i sklepów z artykułami sportowymi, voucherów na zawody biegowe odbywające się w Polsce, mini drony dla dzieci, plecki sportowe itp.

Każdy z uczestników, który ukończył bieg otrzymał pamiątkowy medal, oraz koszulkę biegu natomiast  zwycięzcy uhonorowani zostali  pucharami. Na mecie na wszystkich czekały jabłka i pączki ufundowane przez Polską Organizację Turystyczną, drobne upominki oraz liczne nagrody ufundowane przez Komisję Europejską, Ambasadę RP w Królestwie Belgii oraz Województwo Warmińsko-Mazurskie.

Sponsorami drugiej edycji „Polish Run” były: Termy Warmińskie, Batist i Kobus Art.

Dom Polski Wschodniej w Brukseli zaprasza do obejrzenia galerii zdjęć i do udziału w kolejnej edycją biegu w 2019 r.

 

facebook