Nowa inwestycja w rejonie dworca PKP i PKS - Intermodalny Węzeł Komunikacyjny w Białymstoku
Miasto opracowało nową inwestycję w rejonie dworca PKP i PKS. Celem jest jak największa integracja komunikacji miejskiej z autobusową komunikacją regionalną i transportem kolejowym. Powstanie również tunel dla autobusów, rowerzystów i pieszych.
Nowe centrum przesiadkowe ma poprawić układ komunikacyjny w mieście i i zsynchronizować poruszanie się po mieście różnych środków transportu (autobusy komunikacji miejskiej, pociągi regionalne).
Ułatwi również mieszkańcom i pasażerom sprawne przemieszczanie się między różnymi formami transportu.
Koszt inwestycji to ponad 145 mln złotych, z czego ponad 125 mln zł to wsparcie Unii Europejskie.
Koncepcja Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego obejmuje:
- utworzenie centrum przesiadkowego w Białymstoku w okolicy dworców PKP i PKS,
- budowę/przebudowę układu drogowego wokół centrum zapewniającego sprawne funkcjonowanie komunikacji miejskiej, wraz z działaniami mającymi na celu uprzywilejowanie autobusów komunikacji miejskiej w ruchu poprzez:
- budowę tunelu dla autobusów, rowerów i pieszych pod torami PKP na przedłużeniu ul. św. Rocha i ul. Zwycięstwa,
- przebudowę skrzyżowania ul. Zwycięstwa/ul. Kolejowa,
- przebudowę skrzyżowania ul. Bohaterów Monte Cassino/ul. Kard. S. Wyszyńskiego,
- budowę skrzyżowania ul. Bohaterów Monte Cassino/ul. Łomżyńska,
- przebudowę skrzyżowania ul. Bohaterów Monte Cassino/ul. M. Kopernika,
- budowę skrzyżowania ul. Łomżyńska /ul. M. Kopernika,
- przebudowę ul. Św. Rocha,
- przebudowę ul. Bohaterów Monte Cassino,
- budowę przedłużenia ul. Bohaterów Monte Cassino,
- przebudowę ul. Łomżyńskiej.
Warto przypomnieć, że to nie jedyna rewolucja budowlana w okolicy białostockich dworców. W przyszłym roku mają rozpocząć się prace budowlane na związane z przebudową dworca PKS.
Więcej na ten temat TUTAJ