Dodana: 27 wrzesień 2016 08:53

Zmodyfikowana: 27 wrzesień 2016 08:53

Trwa nabór organizacji do kampanii Kilometry Dobra 2017

Kilometry Dobra to kampania, która sprawia, że organizacje pozarządowe uzyskują pieniądze na realizację swoich celów. W ciągu ostatnich 3 lat do fundacji i stowarzyszeń trafiło już ponad 2,3 mln zł. na realizację 80 celów.

Ilustracja do artykułu Kilometry Dobra 2016.jpg

Kilometry Dobra, to kampania, która sprawia, że organizacje pozarządowe uzyskują pieniądze na realizację swoich celów. W ciągu ostatnich 3 lat do fundacji i stowarzyszeń trafiło już ponad 2,3 mln zł. na realizację 80 celów.

Kilometry Dobra działają w oparciu o współpracę organizacji i aktywnych osób z Polski i świata. Budujemy koalicję, która ma większą siłę przebicia w dotarciu do darczyńców i mediów. Kampania uczy odpowiedzialności, współpracy (organizacje finansują ją z własnych środków), dobrego zarządzania oraz promuje skutecznie i etycznie działające organizacje.
A przede wszystkim wzmacnia je finansowo.

Zbieramy pieniądze na różne cele społeczne: edukację, bezpieczeństwo, ekologię, sport, kulturę, potrzeby humanitarne, kościół, niepełnosprawnych, zdrowie.  

Dodatkowo, Kilometry Dobra to wygodny sposób zbierania pieniędzy, gdyż:  

  • Każda organizacja zbiera na swój cel.
  • Pieniądze trafiają bezpośrednio do każdej organizacji, nigdy nie są jednym koncie.

 

Organizacje są wyposażane w materiały promocyjne (ulotki, skarbonki, bannery, roll upy, koszulki), dostają swoją stronę internetową, wsparcie techniczne i dedykowane szkolenie z fundraisingu. Nad kampanią czuwa też zespół, który promuje działania organizacji w mediach ogólnopolskich i kanałach społecznościowych.

Kilometry Dobra 2017 potrwają od 1 marca do 4 czerwca.

 

Przez 3 miesiące organizacje pozyskują pieniądze wszystkimi dostępnymi metodami: poprzez zbiórki w szkołach, parafiach, stronę internetową, aukcje, koncerty itp. Kampanii towarzyszy próba pobicia rekordu Guinnessa.

Konkurencją jest układanie ciągu monet o jednym nominale - stąd Kilometry Dobra. Monety przykleja się na taśmę klejącą, tworząc metrowe odcinki (to ułatwienie wprowadzili kilka lat temu Filipińczycy). Do rekordu potrzebujemy 75 km., czyli ponad 3,3 mln zł.

 

W ostatniej edycji:  

  • Ukazało się 905 publikacji medialnych o organizacjach uczestniczących w akcji.
  • Ekwiwalent reklamowy wyniósł 2 295 752 zł.
  • Informacje o Kilometrach Dobra dotarły do 6 369 073 osób.  

 

Dotychczasowe efekty Kilometrów Dobra to m.in., stypendia naukowe dla dzieci z terenu małopolski, powstanie świetlicy rehabilitacyjnej dla niepełnosprawnych umysłowo z Zamościa, remont przedszkola Sióstr Benedyktynek w Jarosławiu czy też zakup samochodu specjalistycznego dla rodziny ze Złotoryi.

 

Naszą akcję wspierają znani i lubiani ambasadorzy: Robert Lewandowski, Cezary Żak, zespół Perfect, IRA, Bracia Golec, Kamil Grosicki, Jakub Wawrzyniak, Łukasz Piszczek, Maciej Kot, prof. Walery Pisarek, Omena Mensah, Artur Barciś, Krzysztof Ibisz, Barbara Stępniak – Wilk, Jacek Krzynówek, Ewa Bem,  Piotr Wyszomirski, Joachim Mencel, Paulina Maj, Witold Paszt. Hymn kampanii został w tym roku napisany i nagrany przez zespół Skaldowie. 

Organizacja dużej i skutecznej kampanii fundraisingowej to koszt 300 – 500 tys. zł. Uczestnicząc w kampanii Kilometry Dobra organizacje ponoszą nawet kilkaset razy mniejsze koszty. Wkład własny zależy od wielkości miejscowości, w której dana organizacja będzie przeprowadzać finał.

 Organizacje, które zgłoszą się do 30 września 2016 r., dostaną bezpłatnie dodatkowe miejsce na szkoleniu z fundraisingu.

 

Zgłoszenia do kampanii oraz wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać od managera projektu Jacka Mecha, pod numerem telefonu 535-868-530 lub mailem j.mech@pif.org.pl

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook