Historyczny sezon Ślepsk Malow Suwałki
Zakończył się pierwszy w historii zespołów z województwa podlaskiego sezon rozgrywek piłki siatkowej mężczyzn w najwyższej klasie rozgrywek Plus Ligi. Nasz region w niezwykle widowiskowy sposób reprezentował suwalski MKS Ślepsk Malow. Po zakończeniu sezonu przyszedł czas na podsumowanie.
Suwalczanie podkreślają, iż sukces i satysfakcja z przebiegu minionego sezonu jest ściśle związana z oddaniem i otwarciem największej hali sportowo-widowiskowej w województwie podlaskim tj. Suwałki Arena.
Drużynowo, suwalski beniaminek, uplasował się na wysokiej, dziewiątej pozycji (na czternaście zespołów), choć celem klubu było utrzymanie się w Plus Lidze. Wysokie miejsca w rankingach indywidualnych zajęli także suwalscy zawodnicy: Nicolas Szerszeń uplasował się na pierwszej pozycji w rankingu najlepiej serwujących i na trzeciej pozycji w zestawieniach najlepiej punktujących zawodników, zaś Andreas Takvam zajął 5. miejsce w rankingu najlepiej blokujących.
Suwalski klub przygotował zestawienie ciekawych danych z minionego sezonu:
- kamera telewizyjna pokazywała zmagania klubu i doping kibiców łącznie przez 42h 15 minut, co było rekordem ligi,
- mecz Ślepsk Malow Suwałki - PGE Skra Bełchatów (3:1) rozegrany w dniu 09.02.2020 przeszedł do historii z rekordem oglądalności na kanałach sportowych telewizji Polsat z ilością ponad 200 tysięcy widzów,
- najdłuższy mecz Plus Ligi w sezonie 2019/2020: Ślepsk Malow Suwałki- Cerrad Enea Czarni Radomtrwał 2h 28 min,
- najdłuższy set w historii 20 lat Polskiej Ligi Siatkówki: Ślepsk Malow Suwałki- Cerrad Enea Czarni Radom trwał 1h z wynikiem 42:44
- najkrótszy 5. set w meczach Plus Ligi w sezonie 2019/2020: Cerrad Enea Czarni Radom- Ślepsk Malow Suwałki 20 min z wynikiem 7:15,
- Ślepsk Malow Suwałki został zespołem gry fair play z najmniejszą ilością sankcji 1 żołtą kartką dla drużyny w całym sezonie 2019/2020,
- w rankingu pod względem liczby widzów we własnej hali suwalski klub znalazł się na podium razem z Asseco Resovia Rzeszów i Treflem Gdańsk (które dysponują dużo większą powierzchnią hal) – na meczach pojawiło się łącznie 28 811 widzów,
- zajęcie 3 miejscaw rankingu klubów pod względem atrakcyjności i zbliżenie się do wysokiego poziomu organizacji z najlepszymi klubami w Polsce.
Województwo Podlaskie było partnerem suwalskiego klubu w sezonie 2019/2020 wspierając go kwotą 159 tys. zł w ramach działań promujących region w PlusLidze. Na tym tle bardzo ciekawie prezentuje się przedstawiona przez Ślepsk Malow Suwałki informacja o tzw. ekwiwalencie reklamowym dotyczącym Województwa Podlaskiego, które w odniesieniu do internetu, prasy, a w szczególności telewizji wyniósł ponad 4,2 mln zł.
Źródło: MKS Ślepsk Malow Suwałki / oprac. Marcin Nawrocki
Fot. Marcin Nawrocki