Podpisanie umowy na rozbudowę drogi wojewódzkiej 677 w Łomży i budowę obwodnicy Konarzyc
W poniedziałek 5 lutego w Łomży, z udziałem marszałka Jerzego Leszczyńskiego i Stefana Krajewskiego, Członka Zarządu Województwa Podlaskiego, podpisana została umowa na budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej 677 na odcinku miasta Łomża i obejścia Konarzyc wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego w miejscowości Konarzyce.
- To kolejna dobra informacja dla województwa, dla mieszkańców Łomży – mówił w czasie konferencji prasowej Jerzy Leszczyński, Marszałek Województwa Podlaskiego. – To bardzo ważna, strategiczna inwestycja, bo powstanie wjazd od południa do Łomży z drogi ekspresowej S61. Jako samorząd województwa bardzo się cieszymy, że pomimo trudności, ta inwestycja zostanie wykonana.
Marszałek Jerzy Leszczyński przypomniał jednocześnie, że to już kolejna inwestycja w Łomży i okolicach, która znacznie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i komfort jazdy na tym terenie.
- Niedawno uruchomiliśmy inwestycję drogi wojewódzkiej na odcinku Łomża-Nowogród, dofinansowane zostały remonty dróg wojewódzkich w samej Łomży – przypomniał marszałek. – W sumie z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Podlaskiego drogi wojewódzkie w Łomży wsparte zostały kwotą 100 mln zł, a dodatkowo z budżetu województwa przekazaliśmy 20 mln zł wsparcia na uruchomienie tych inwestycji.
Rozbudowa i budowa drogi wojewódzkiej 677 przebiegać będzie nowym śladem. To ważne, bo – jak podkreślił Leszek Lulewicz, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu UMWP – dzięki temu ruch samochodowy zostanie wyprowadzony poza miejscowości.
Odcinek drogi wojewódzkiej o długości 4 km 640 m wybuduje firma Budimex SA. Wartość tego projektu wynosi 35 389 610,43 zł, a wykonawca zrealizuje ją w systemie „Zaprojektuj i Wybuduj”. Projekt realizowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Podlaskiego (na poziomie 85 proc.), wkład własny pochodzi z budżetu województwa podlaskiego.
Czas realizacji – luty 2018 - wrzesień 2019
Co zostanie zrealizowane:
- budowa jezdni DW677 o dwóch pasach ruchu i opaskach zewnętrznych o długości 4,7 km; szerokości 7 m z konstrukcją nawierzchni przystosowaną do przenoszenia obciążenia ruchem KR5
- budowa 5 skrzyżowań z istniejącymi drogami
- budowa dróg serwisowych długości 2,5 km o nawierzchni bitumicznej, szerokości 5m
- budowa zjazdów publicznych i indywidualnych o nawierzchni bitumicznej oraz z kostki betonowej
- budowa ciągu pieszo – rowerowego o długości 2,6 km, o nawierzchni bitumicznej, szerokości 3m
- budowa zatoki autobusowej
- budowa systemu odwodnienia drogi
- budowa przejazdu kolejowego w km ok. 3+500
- przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury (linii SN i nN)
- budowa 2 przepustów łukowych o długościach 25,5m oraz 27,0m
- Ta inwestycja z pewnością poprawi bezpieczeństwo, co jest szczególnie ważne do mieszkańców Konarzyc, którzy skarżyli się na bardzo duży ruch w swojej miejscowości – mówi Stefan Krajewski. – Jako zarząd będziemy też szukać pieniędzy, by zrealizować dalszy etap inwestycji – od ronda – i przeprowadzić gruntowny remont drogi do Śniadowa, łącznika z Via Baltica. W tym jednak wypadku zmieni się charakter drogi na lokalną i przy wydatkowaniu pieniędzy publicznych, ze środków unijnych, musimy mieć to na uwadze.
(mk)
Relacja video z konferencji prasowej: