Dodana: 29 listopad 2014 12:57

Zmodyfikowana: 29 listopad 2014 12:57

MLEKOVITA najcenniejszą marką produkcyjnego sektora polskiej gospodarki

MLEKOVITA systematycznie pracuje nad budową silnej, wiarygodnej marki, dzięki czemu po raz kolejny w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek okazała się najcenniejszą marką produkcyjnego sektora polskiej gospodarki. Jej wartość wzrosła w ciągu roku aż o 15%.

Silna marka jest siłą napędową konkurencyjności, symbolem jakości, wiodącej pozycji na rynku, prestiżu oraz uznania. Pomaga nie tylko podtrzymać dobre relacje z dotychczasowymi klientami, ale i zdobywać nowych, budując i utrzymując ich lojalność, gdyż najchętniej wybierają produkty markowe, wiedząc, że dobry brand to gwarancja satysfakcji oraz oryginalności. Marka MLEKOVITA to zaś obietnica stabilności, gwarancja jakości i powszechnej dostępności produktów – to przede wszystkim satysfakcja i spełnienie oczekiwań konsumenta poprzez stałe udoskonalanie i wprowadzanie innowacji tak produktowych, jak i technologicznych.

W XI edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek „Rzeczpospolitej” MLEKOVITA już po raz kolejny okazała się najcenniejszą marką produkcyjnego sektora gospodarki i liderem ryku spożywczego. Pod względem wartości marka MLEKOVITA jest wyceniana na 1,57 mld złotych, czyli aż o 15% więcej niż przed rokiem i blisko siedem razy więcej – czyli aż o 1,34 mld zł więcej – niż w 2004 r., kiedy zadebiutowała w rankingu. Ponadto MLEKOVITA w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2014 jest nie tylko pierwszą marką mleczarską w zestawieniu, ale również pierwszym przedstawicielem sektorów spożywczego i produkcyjnego. Wart podkreślenia jest również fakt, iż w sektorze spożywczym jedynie nieco ponad 40% marek zanotowało wzrost wartości (w tym niemal połowa znacznie poniżej 10%), w branży mleczarskiej zaś – tylko 6 z 15 uwzględnionych. Piętnastoprocentowy wzrost wartości marki MLEKOVITA jest tym większym sukcesem, iż spośród marek mleczarskich jest on nie tylko najwyższy, ale i  najbardziej znaczący: średni wzrost wartości pięciu pozostałych marek, które zwiększyły swoja wartość, ujętych w Rankingu w kategorii „Mleko i przetwory mleczne”, wyniósł ok. 4%.

Opublikowany przez Rzeczpospolitą Ranking Najcenniejszych Polskich Marek jest rzetelnym obrazem polskiego rynku, na którym towary wysokiej jakości połączone z wysoko cenioną marką stają się coraz popularniejsze i to im konsumenci ufają bardziej niż markom słabszym. Podstawowym kryterium selekcji marek była ich polskość, rozumiana jako miejsce ich narodzin, a także metoda opłat licencyjnych (tzn. hipotetycznych opłat, jakie ponosiłby użytkownik marki, gdyby korzystała z marki na podstawie umowy licencyjnej) oraz wyceny marek według danych twardych (finansowych, czyli wartości sprzedaży) i miękkich.

 

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook