Dodana: 19 grudzień 2014 10:42

Zmodyfikowana: 19 grudzień 2014 10:42

Rusza kampania „Białystok. Tradycyjnie wielokulturowy”

W stolicy Podlaskiego ruszyła kampania „Białystok. Tradycyjnie wielokulturowy”, której głównym celem jest zwiększenie świadomości o cudzoziemcach w naszym regionie, budowanie dialogu międzykulturowego, ale też zwiększenie wiedzy, a co za tym idzie i akceptacji dla migracji ludzi z innych części świata, których z własnego domu bardzo często wygoniła wojna, głód, religijne prześladowania.

Według informacji Fundacji Dialog, odpowiedzialnej za przeprowadzenie kampanii (ma ona potrwać do czerwca 2015 roku) w Białymstoku zamieszkuje obecnie pond tysiąc cudzoziemców. Są wśród nich Białorusini, Czeczeni, Ormianie, Rosjanie i Ukraińcy.

Według badań Laboratorium Badań i Działań Społecznych „SocLab” , 84% mieszkańców Białegostoku uznaje miasto za wielokulturowe. Ponad 60,5% ankietowanych zadeklarowało, że zna osobiście jakiegoś cudzoziemca mieszkającego w Białymstoku, a 71% uważa, że obecność różnych kultur wzbogaca społeczeństwo. Badania wskazują również na duże poparcie dla działań edukacyjnych z zakresu tolerancji i wielokulturowości – 77,4% wszystkich respondentów zgadza się, że są one potrzebne mieszkańcom, a 86,5% z nich wyraziłoby zgodę na udział swojego dziecka w zajęciach o takiej tematyce.

Twórcy kampanii chcieli odzwierciedlić pozytywny stosunek mieszkańców do obecności przedstawicieli innych kultur w Białymstoku, dlatego hasło kampanii brzmi „W Białymstoku wszyscy jesteśmy dobrymi sąsiadami. Białystok. Tradycyjnie wielokulturowy”. 

- Kampania koncentruje się na pojedynczym i wyrazistym przekazie, że nieważne skąd jesteś, jakie masz obyczaje, kolor skóry, światopogląd, jesteśmy sąsiadami, więc tworzymy Białystok razem – mówi Marcin Kruhlej z Fundacji Dialog. - Chcielibyśmy wyjść do ludzi, przypomnieć mieszkańcom Białegostoku, jak ważną i charakterystyczną dla naszego miasta cechą była od zawsze jego multikulturowość, a także przybliżyć im nieco obyczaje, wierzenia i dziedzictwo kulturowe ludzi, z którymi często mieszkają po sąsiedzku, a tak naprawdę niewiele o nich wiedzą.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook