Dodana: 15 lipiec 2016 09:59

Zmodyfikowana: 15 lipiec 2016 09:59

Zasady zakładania i działania konta na Portalu Pacjenta PSIeZ

Dostęp do kluczowych funkcjonalności Portalu Pacjenta, jakimi są e-Rejestracja, czyli elektroniczna rejestracji na wizytę oraz dostęp do elektronicznej dokumentacji medycznej możliwy jest dla osób posiadających konto użytkownika na Portalu Pacjenta. Założenie konta na Portalu Pacjenta wiąże się z krótką, kilkuminutową rejestracją na stronie internetowej ezdrowie.wrotapodlasia.pl.

Ilustracja do artykułu 2. zdjecie 1 do artykulu 2.jpg

Aby założyć Konto na Portalu Pacjenta, użytkownik powinien:

  1. Wejść na stronę ezdrowie.wrotapodlasia.pl.
  2. Wprowadzić właściwe dane oraz zaakceptować Regulamin korzystania z Portalu Pacjenta.
  3. Na adres e-mail podany podczas zakładania konta przyjdzie wiadomość zawierająca: login użytkownika, hasło tymczasowe oraz link do pierwszej zmiany hasła.
  4. Przy pierwszym logowaniu wymagana jest zmiana hasła.

Od teraz, użytkownik może rejestrować się do poradni w podmiotach leczniczych zintegrowanych w Portalu Pacjenta.

Elektroniczna Rejestracja do poradni specjalistycznych

Posiadanie konta na Portalu Pacjenta umożliwia elektroniczną rejestrację do wielu poradni specjalistycznych na terenie województwa podlaskiego, bez konieczności wychodzenia z domu i oczekiwania w długich kolejkach do okienek rejestracji.

Aby zarejestrować się na wizytę przy pomocy Portalu Pacjenta, należy:

  1. Zalogować się na swoje konto na Portalu Pacjenta
  2. Wybrać kolejno:
    1. podmiot leczniczy
    2. poradnię
    3. lekarza
    4. termin oraz godzinę wizyty.

Po zapisaniu się na wizytę użytkownik otrzyma 2 maile:

-        wstępne potwierdzenie rezerwacji terminu

-        potwierdzenie terminu wizyty przez podmiot leczniczy.

System e-Rejestracja udostępnia też możliwość przeglądu terminów możliwych wizyt w wielu poradniach na terenie całego województwa, analizy kolejek, czy wyboru preferowanego lekarza. Zapewnia także możliwość  zmiany terminu wizyty, czy też jej anulowanie/odwołanie - wszystko to z poziomu własnego komputera.

Należy przy tym pamiętać, iż w przypadku poradni wymagających skierowania, Pacjent dostarcza jego oryginał do podmiotu leczniczego w ciągu 14 dni roboczych.

Dostęp do dokumentacji medycznej ze swojego komputera

Inną funkcjonalnością, dostępną na Portalu Pacjenta „Podlaskiego Systemu Informacyjnego e-Zdrowie”, jest wgląd do elektronicznej dokumentacji medycznej pacjenta, jej wydruk bez konieczności wizyty w poradni, analizę wyników badań, bądź historii leczenia.

Dostęp do własnej dokumentacji medycznej na Portalu Pacjenta możliwy jest dopiero po Aktywacji konta pacjenta w podmiocie leczniczym zintegrowanych w Portalu Pacjenta.

Aby aktywować konto na Portalu Pacjenta

  1. W celu aktywowania Konta Pacjenta należy poprosić w rejestracji/poradni jednego z podmiotów leczniczych (Lista podmiotów: https://ezdrowie.wrotapodlasia.pl/projekt-psiez/wykaz-podmiotow-w-ktorych-mozna-aktywowac-konto-na-portalu-pacjenta) o aktywację Konta Pacjenta (tj. wydanie numeru PIN). Po podaniu loginu i okazaniu dowodu osobistego, pracownik podmiotu leczniczego przekaże kod PIN, który należy później wpisać na Portalu Pacjenta (kliknięcie po zalogowaniu w imię i nazwisko à opcja: Aktywuj konto).
  2. W podmiocie leczniczym Pacjent powinien też wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych, w tym danych o stanie zdrowia na poziomie regionalnym, wtedy każda dokumentacja wytworzona w tym podmiocie leczniczym będzie widoczna na koncie Pacjenta w Portalu Pacjenta. Taka zgoda powinna być wyrażona w każdym podmiocie, z którego dokumentacja ma być widoczna na portalu.
  3. Na tym etapie Pacjent uzyskuje pełny dostęp do wszystkich funkcjonalności portalu, w tym do dokumentacji elektronicznej wytworzonej na poziomie podmiotu leczniczego.

Jeśli użytkownik zapomni hasło do konta na Portalu Pacjenta, musi je zresetować. Zachowuje on wtedy możliwość rejestracji do poradni, ale konto wymaga ponownej aktywacji w podmiocie leczniczym.

Użytkownik posiadający aktywne konto na Portalu Pacjenta, loguje się na nie i w sekcji Elektroniczna Dokumentacja Medyczna ma możliwość:

-       przeglądu swojej dokumentacji medycznej stworzonej podczas wizyty u lekarza. Należy przy tym pamiętać, iż na Portalu Pacjenta znajdzie się dokumentacja wytworzona podczas wizyt u lekarza odbytych już po wyrażeniu zgody na przekazanie danych na region w danym podmiocie leczniczym.

-       dodawania własnych wyników badań i dokumentacji z innych podmiotów leczniczych. Będą one posiadały adnotację, iż jest to dokumentacja załączona przez użytkownika.

-       rejestrowania swoich parametrów życiowych.

-       wydruku swojej dokumentacji medycznej.

Skorzystaj z możliwości internetowej rejestracji i dostępu do dokumentacji medycznej – Załóż konto na Portalu Pacjenta już dziś.

System współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.

 

facebook