Dodana: 14 listopad 2014 09:24

Zmodyfikowana: 14 listopad 2014 09:24

Lewandowski i Szczęsny namawiają do wylogowania się

Oficjalnie wystartowała ogólnopolska kampania społeczna "WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to tak!" poświęcona problemowi uzależnienia od komputera i Internetu wśród młodzieży.

Projekt realizowany przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych – FIRST jest kontynuacją ubiegłorocznej akcji pod nazwą "Wyloguj się do życia", która uświadamiała, że zagrożenie uzależnieniem od Internetu wśród młodzieży staje się istotnym problemem społecznym (prawie 40% młodzieży w wieku gimnazjalnym czuje się sobą bardziej on-line niż w bezpośrednich kontaktach z ludźmi, źródło: EU Kids Online 2011).

Zadaniem startującej w tym roku kampanii jest pokazanie ryzyka, jakie niesie ze sobą nadmierne i niekontrolowane korzystanie z sieci, przy jednoczesnym zachęceniu młodzieży do szukania alternatyw poza światem wirtualnym oraz łączenia jednego z drugim w konstruktywny i mądry sposób.

Jednym z powodów wielogodzinnego surfowania w Internecie wskazywanym przez młodzież jest szukanie wrażeń, adrenaliny, przeżyć. Dlatego zachęcając w kampanii do „wylogowania się” autorzy skoncentrowali się na tym, co ma największą szansę konkurowania z atrakcjami oferowanymi przez sieć i jest oceniane przez młodzież jako wzbudzające wiele pozytywnych emocji – czyli przede wszystkim SPORT i MUZYKA.

Wśród wielu gatunków muzyki hip-hop trafia do największej liczby młodych ludzi. Potwierdziła to pierwsza edycja kampanii, w której obecność znanego rapera Sokoła (honorowego ambasadora) pozwoliła dotrzeć do ogromnej grupy osób (ponad 1 000 000 odsłon na Youtube, 7 500 szkół, szczegółowe wyniki akcji: www.fundacja-first.com). 

Także i tym razem do projektu zaproszeni zostali raperzy, w kampanii wezmą udział między innymi Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus (2cztery7). Sport reprezentować będą międzynarodowe gwiazdy piłki nożnej: Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski – którzy podobnie jak wszyscy muzycy – zgodzili się zostać honorowymi ambasadorami kampanii.

Każdy z ambasadorów (pierwszej i drugiej edycji), choć na co dzień, jak większość z nas korzysta z dobrodziejstw Internetu – znajduje w swoim życiu czas na spotkania z przyjaciółmi i realizację własnych pasji: muzyki, sportu. Kampania ma zachęcić do łączenia tych „dwóch światów” w mądry sposób,
co pozwala uchronić się przed uzależnieniem.

Więcej informacji na: www.wylogujsie.org oraz www.facebook.com/wyloguj

ZARYS KAMPANII

GRUPA DOCELOWA
- młodzież gimnazjalna i licealna (szczególnie osoby poniżej 18. roku życia),
- rodzice, opiekunowie, nauczyciele, pedagodzy .

1) FILMY Z UDZIAŁEM AMBASADORÓW
(Robert Lewandowski, Wojciech Szczęsny, Ten Typ Mes, Pjus, Stasiak)
Przygotowane we współpracy z profesjonalnym domem produkcyjnym (FilmProdukcja), kreatywne 60-sekundowe spoty, których celem będzie:

- zachęcenie młodzieży do łączenia aktywności w sieci z realizacją marzeń w rzeczywistym życiu,
- zainspirowanie do szukania pomysłów na znalezienie równowagi (pomiędzy jednym a drugim), 
- zwrócenie uwagi na ryzyko związane ze szkodliwym, nadmiernym używaniem Internetu,
- rozpoczęcie publicznej dyskusji na temat skali zagrożenia uzależnieniem od Internetu (uzależnienia behawioralne, kompulsywny styl życia, osłabienie więzi, tempo życia itp.).

Spoty będą emitowane w Internecie i telewizji – wzmocnione intensywnymi działaniami public relations (wywiady, fora dyskusyjne, udział w audycjach, spotkania).

2) KONKURS DLA MŁODZIEŻY – (INAUGRUACJA 2014, FINAŁ 2015)
(uczniowie gimnazjów, licealiści)
Temat konkursu: opracowanie autorskiego pomysłu (START – UP) na bezpieczny, rozsądny sposób łączenia swojej aktywności w sieci z życiem poza nią:
- przedstawiający własny sposób na „wylogowanie się” w odpowiednim czasie (zamiast przesiadywania godzinami przed komputerem, używania Internetu nawet podczas spotkań towarzyskich),
- przedstawiający atrakcyjną opcję spędzania czasu poza siecią (czas z przyjaciółmi, kreatywne zajęcia, rozwijanie zainteresowań) lub sposób rozsądnego łączenia jednego z drugim (Internet/rzeczywistość poza siecią).
Nagrody w konkursie:
- profesjonalny film reklamowy (spot dedykowany autorskiemu START-UP’owi przygotowany we współpracy z profesjonalną ekipą producencką, emitowany i nagłośniony w ramach kampanii),
- sfinansowanie realizacji pomysłów.

3) STRONA WWW – GŁÓWNA PLATFORMA KOMUNIKACYJNA
Nowoczesna, czytelna, a jednocześnie atrakcyjna wizualnie, przygotowana we współpracy z jedną z najbardziej interaktywnych agencji (K2) strona internetowa. Znajdą się na niej informacje o charakterze edukacyjnym (badania, wypowiedzi autorytetów, publikacje), wskazówki na temat możliwości otrzymania pomocy (uczniowie, rodzice), a także bieżące informacje o samej kampanii.

4) FANPAGE
Reaktywowany fanpage, który w ubiegłorocznej edycji kampanii był miejscem „żywego reagowania” na kampanię i poruszane w niej tematy. Dedykowany młodzieży, moderowany przez Fundację – uzupełniany o ciekawe publikacje i materiały nie tylko z kraju, ale i z całego świata – zachęcający do uczestniczenia w dyskusji, angażowania się w kampanię. 

5) WARSZTATY
Specjalne warsztaty dla pedagogów, rodziców, opiekunów, które jednocześnie każdy będzie mógł obejrzeć w Internecie (streaming). O takiej formule warsztatów zadecydowały dwa silne argumenty:
- konsekwentne promowanie zdrowego, bezpiecznego korzystania z Internetu (poszukiwanie wiedzy, możliwości rozwoju),
- szeroka dostępność (każdy rodzic, opiekun będzie mógł – bez ponoszenia kosztów, bez konieczności dojechania w odległe miejsce – dowiedzieć się o tym, co najważniejsze w tematyce uzależnienia młodzieży od Internetu). 

6) DZIAŁANIA PUBLIC REALTIONS
Briefing prasowy inaugurujący kampanię (30.10.2014 r.) z udziałem autorów projektu, specjalistów (uzależnienia, młodzież) – podczas którego odbędzie się premierowy pokaz spotów. Zakrojone na szeroką skalę działania media relations – wywiady, udział w programach i audycjach, konkursy tematyczne na antenach rozgłośni i na łamach gazet, obecność na forach dyskusyjnych.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook