Dodana: 11 wrzesień 2014 06:42

Zmodyfikowana: 11 wrzesień 2014 06:42

Konferencja „Kwalifikacje dla każdego. Nowe podejście do uczenia się przez całe życie”

Kto ma wysokie kompetencje, a komu ich brakuje? Jak i czego się uczyć, aby rozwijać kompetencje? Jakie metody wykorzystywane są do badania umiejętności dorosłych Polaków? Jakie zmiany narzuca nam tempo zmian na rynku pracy i jak udowodnić pracodawcy swoje kwalifikacje? Jak zaplanować swoją karierę i rozwój? Na takie pytania odpowiadali eksperci podczas konferencji „Kwalifikacje dla każdego. 

Podczas konferencji w Białymstoku eksperci Instytutu Badań Edukacyjnych, Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie oraz przedstawiciele regionalnych organizacji – Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku i Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, opowiadali o wyzwaniach, jakie stoją przed pracodawcami i uczącymi się dorosłymi, a także o nowoczesnych narzędziach uczenia się przez całe życie.

Podczas konferencji Magdalena Dybaś, ekspert Intstytutu Badań Edukacyjnych, opowiadała, czym jest Polska Rama Kwalifikacji i jak ważna jest jakość kwalifikacji. Reprezentująca Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie Ewa Bodzińska - Guzik opowiadała o działalności Małopolskiego Partnerstwa na rzecz Kształcenia Ustawicznego. Marta Sosnowska z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku przedstawiła wyniki badań, prowadzonych przez Urząd w województwie podlaskim m. in. Podlaskiego Absolwenta. O tym, jak działają kwalifikacyjne kursy zawodowe opowiadała Mirosława Stankiewicz z Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku.

Konferencję „Kwalifikacje dla każdego. Nowe podejście do uczenia się przez całe życie” zaplanowano pod kątem potrzeb: pracodawców, doradców edukacyjno-zawodowych, nauczycieli i dyrektorów szkół, trenerów, pracowników działów HR, urzędów pracy i przedstawicieli samorządów terytorialnych.

Konferencja odbyła się 8 września 2014 r. w Best Western Hotel Cristal w Białymstoku w godzinach
9.00-14.00.

 

Konferencja zorganizowana została w ramach projektu Instytutu Badań Edukacyjnych pt. „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania Krajowych Ram Kwalifikacji oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie”

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook