Dodana: 15 listopad 2018 11:52

Zmodyfikowana: 15 listopad 2018 11:52

Wszechnica rozwija kreatywność. Naukowy dzień w społecznej podstawówce nr 11

Nauka poprzez kreatywne warsztaty oraz integracja dzieci z różnych klas i nauczycieli poprzez współpracę – takie są cele Wszechnicy, praktycznych zajęć, realizowanych w Społecznej Szkole Podstawowej nr 11 w Białymstoku w ramach unijnego projektu „Rozwijamy Pasje”.

Ilustracja do artykułu Dzień naukowy6.jpg

- To już druga edycja Wszechnicy, którą organizujemy dwa razy w roku szkolnym, za każdym razem w innym obszarze tematycznym – mówi Agata Baczewska, zastępca dyrektora szkoły i pomysłodawczyni warsztatów. – Podczas Dnia Naukowego dzieci z różnych klas uczą się współpracy w ramach zajęć, które wybrali. To też dzień pełen niespodzianek: uczestnicy znają tylko temat warsztatów – nie wiedzą, jaki będzie ich przebieg, ani kto je prowadzi. Na koniec robimy casting na najlepszy temat, który jest powtarzany w następnej edycji dla osób, które go nie wybrały.

Kreatywność i współpraca                                                                             

W ramach Wszechnicy nauczyciele szkoły, biorąc pod uwagę  potrzeby i zainteresowania dzieci, przygotowują dwa rodzaje zajęć - warsztaty półgodzinne lub godzinne. Tematy z obecnej edycji to m.in.: Skala wszystkiego-od kosmosu do atomu; Figury geometryczne - ozoboty; Rzeźbiarstwo; Horror czy lekcja życia? - dziwne baśnie braci Grimm; Jak znaleźć ufoludka?; Origami oraz Warsztat z robienia naleśników francuskich "Crepes a la francaise.

- Zajęcia mają na celu uaktywnienie wszystkich zmysłów – uczniowie poznają świat za pomocą węchu, dotyku, smaku, rysują, gniotą, gotują, uczą się origami - tłumaczy Agata Baczewska. - Pokazujemy nauczyciela w innej roli – np. kucharza czy zapalonego astronoma. Uczymy współpracy pomiędzy uczniami klas starszych i młodszych. Trudności w wykonaniu jakiegoś zadania, jakie ma pierwszoklasista, pokonuje szybko starszy uczeń, pomagając młodszemu koledze w ich zrozumieniu. Dzieci zauważają zmiany, są bardziej zintegrowane, lepiej się znają,

Każde dziecko indywidualnie wybiera dwa zajęcia półgodzinne i jedno godzinne, według swoich zainteresowań. Zajęcia od pierwszej edycji wzbudzają niekłamany zachwyt uczestników - dzieciom najbardziej podoba się ich niestandardowa forma, duży wybór interesujących tematów i sposób ich realizacji.

Mat.nadesłany

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook