Dodana: 23 czerwiec 2017 15:48

Zmodyfikowana: 25 czerwiec 2017 15:05

Rozpoczęła się przebudowa drogi wojewódzkiej 676 Białystok – Supraśl

To jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji drogowych w regionie. Ważna przede wszystkim dla mieszkańców Białegostoku, Supraśla, Ogrodniczek i Nowodworców. W piątek, 23 czerwca br. oficjalnie rozpoczęto przebudowę drogi wojewódzkiej 676. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem prace drogowe zakończą się do końca września 2018 roku. Całkowity koszt budowy i przebudowy trasy Białystok – Supraśl to ponad 120 mln zł. 85% tej kwoty zostanie pokryte z funduszy europejskich, natomiast pozostała część pochodzi z budżetu województwa.

Ilustracja do artykułu IMG_5381.JPG

Oficjalne rozpoczęcie budowy drogi wojewódzkiej 676 na odcinku Białystok Supraśl odbyło się w piątek, 23 czerwca w Ogrodniczkach. Symbolicznego wbicia szpadla dokonali m.in.  Marszałek Województwa Podlaskiego Jerzy Leszczyński, Członek Zarządu WP Bogdan Dyjuk, radny sejmiku Mikołaj Janowski, a także przedstawiciele władz gmin przez które droga przebiega z-ca prezydenta Białegostoku Adam Poliński, burmistrz Supraśla Radosław Dobrowolski i z-ca burmistrza Wasilkowa Piotr Bujwicki.

- To bardzo ważna inwestycja  dla aglomeracji białostockiej. To trakt prowadzący do jednej z najpiękniejszych i najbardziej znanych miejscowości naszego województwa – podkreślał marszałek Jerzy Leszczyński. –  Poprawią się warunki dojazdu nie tylko do Supraśla,  Nowodworców i  Ogrodniczek. Należy też pamiętać, że tą trasę pokonują także mieszkańcy dalszych miejscowości m.in. Krynek. To na pewno ułatwi komunikację z Białymstokiem.





W ramach inwestycji zostaną wybudowane m.in. estakada w Krasnem, obwodnica Ogrodniczek. Na części trasy (od granic Białegostoku do zjazdu na Nowodworce) będzie biegła  dwupasmówka, a dalej droga jednopasmowa (szer. 7m). Powstaną też nowe chodniki, zatoki autobusowe, przejścia dla zwierząt, zjazdy, itp.

Całkowity koszt budowy i przebudowy trasy Białystok – Supraśl to blisko 122 mln zł brutto. 85% tej kwoty zostanie pokryte z funduszy europejskich.

Głównym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm polskich i litewsich z firmą Trakcja na czele.

W uroczystościach otwarcia budowy uczestniczyli także Dyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Józef Sulima, Dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu UMWP Leszek Lulewicz, Dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych Andrzej Nowak.


ak
fot.: Wojciech Oksztol/Wrota Podlasia
video Bogdan Bednarek/Wrota Podlasia

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook