Dodana: 27 luty 2019 19:04

Zmodyfikowana: 28 luty 2019 10:59

Światowy Dzień Organizacji Społecznych

Według najnowszych badań w Polsce jest około 143 tysięcy organizacji społecznych. Każdego roku z ich wsparcia korzystają miliony osób: dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów. Kampania „Organizacje społeczne. To działa” ma uświadomić jak ważną rolę odgrywają w naszym życiu. Światowy Dzień Organizacji Społecznych obchodzony jest na 27 lutego.

Ilustracja do artykułu organizacje społeczne.jpg

Ponad 1/3 organizacji (35%) podejmuje działania w obszarze sportu, turystyki, rekreacji. Na drugim miejscu jest kultura i sztuka (14 %).  Na trzecim plasuje się edukacja i wychowanie (13%). Pozostałe miejsca zajmują kolejno: ochrona zdrowia (8%) , usługi socjalne i pomoc społeczna (7%), rozwój lokalny (6%).

Wśród różnego rodzaju podmiotów czy instytucji, to właśnie organizacje społeczne cieszą się jednym z wyższych poziomów zaufania. Według badań zaufanie do nich deklaruje 54% dorosłych Polek i Polaków – oznacza to, że ufamy im bardziej niż rządowi, samorządom, mediom czy biznesowi. Od lat także zaufanie do fundacji i stowarzyszeń systematycznie rośnie.

To, co najbardziej zwiększa zaufanie do organizacji, to fakt, że pomagają potrzebującym, wskazują na nadużycia władzy, a także wzmacniają poczucie wspólnoty. Wśród przypisywanych organizacjom cech, które w Polkach i Polakach wywołują pozytywne skojarzenie, dominuje „pomaganie innym” (34%). Nie bez znaczenia jest też „niezależność od władzy, polityki” (takie skojarzenie ma 15% Polaków).

Osoby, które korzystają ze wsparcia organizacji społecznych, często robią to nieświadomie. Dlatego kilkadziesiąt organizacji społecznych połączyło siły, aby pokazać co robią i jaki ma to wpływ na życie każdego i każdej z nas. Efektem współpracy jest kampania społeczna „Organizacje społeczne. To działa” – pierwsza w Polsce kampania, w którą zaangażowało się tak dużo tak różnorodnych organizacji społecznych, a kolejne do niej dołączają. Szczegółowe informacje na temat akcji na stronie internetowej: www.todziala.org.

Źródło: Organizator kampanii, Zdjęcie: Pixabay

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook