Dodana: 10 kwiecień 2018 08:50

Zmodyfikowana: 10 kwiecień 2018 08:50

Teatr Wierszalin uhonorowany Nagrodą Marszałka Województwa Opolskiego podczas 43. Opolskich Konfrontacji Teatralnych „Klasyka Polska”

Spektakl „Dziady - Noc Druga” otrzymał wyróżnienie m.in. „za muzyczno - plastyczne oczarowane, swoistą ucztę dla zmysłów i emocji.” Główną nagrodę festiwalu zdobył Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie za „Wesele” w reżyserii Jana Klaty.

Ilustracja do artykułu dziady noc pierwsza.jpg

To już drugi z rzędu finał Teatru Wierszalin - w zeszłym roku w Opolu prezentowane były „Dziady - Noc Pierwsza”. Przy tej okazji warto dodać, że najnowsze wierszalińskie przedstawienie, tj. „Wykład” wg „Ksiąg narodu polskiego i pielgrzymstwa polskiego” Adama Mickiewicza, już zostało zakwalifikowane do tegorocznej edycji konkursu „Klasyka Żywa”.

Opolskie Konfrontacje Teatralne “Klasyka Polska” to największe tego typu wydarzenie w kraju. Festiwal połączony jest z przyznaniem nagród w ogólnopolskim konkursie "Klasyka Żywa" organizowanym przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Konkurs ma na celu docenienie najciekawszych inscenizacji polskiej literatury klasycznej. Do tegorocznego finału w Opolu zarekomendowano 7 z 44 przedstawień. Były to inscenizacje Teatru Dramatycznego m. st. Warszawy ("Tajny dziennik" Mirona Białoszewskiego w reż. Wojciecha Urbańskiego), Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie ("Sposób na Alcybiadesa" Edmunda Niziurskiego w reż. Piotra Ratajczaka), Teatru Śląskiego w Katowicach ("Słowo o Jakóbie Szeli" Bruno Jasieńskiego w reż. Michała Kmiecika), Teatru Wierszalin w Supraślu ("Dziady - Noc Druga" Adama Mickiewicza w reż. Piotra Tomaszuka), Teatru Powszechnego w Warszawie ("Chłopi" Władysława Reymonta w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego), Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu ("Noce i dnie. Tom VI: Nie wiem o czym jest jutro" Marii Dąbrowskiej" w reż. Seba Majewskiego) oraz Teatru Starego w Krakowie ("Wesele" Stanisława Wyspiańskiego w reż. Jana Klaty). Jak podkreśliła dyrektor Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego Dorota Buchwald, wybór finalistów był bardzo trudny, ale udało się wytypować to, co najlepsze w inscenizacjach polskiej klasyki.

 

facebook