Dodana: 17 lipiec 2018 14:04

Zmodyfikowana: 17 lipiec 2018 14:04

Cerber szósty na Formula Student Italy 2018

Jesteśmy dumni z osiągnięć pojazdu i naszych kierowców - cieszą się studenci Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej z ekipy Cerber Motosport. W klasyfikacji generalnej Formula Student Italy zajęli znakomite szóste miejsce.

Ilustracja do artykułu CMS-05 Italy 01.jpg

Zawody z cyklu Formula Student to międzynarodowe zmagania studentów uczelni technicznych, którzy najpierw projektują, a potem samodzielnie budują pojazdy wyścigowe. Do tegorocznej rywalizacji nasi studenci wystawili swój najnowszy bolid CMS-05. W lipcu i sierpniu zespół zaplanował udział w zawodach Formula SAE Italy, Formula Student EAST (Węgry) oraz FS Czech Republic. W niedzielę, 15 lipca, Cerber Motosport zakończył wyścig na włoskim torze Autodromo Varano, zajmując w klasyfikacji generalnej znakomite szóste miejsce.

 

- W konkurencjach statycznych wypadliśmy dobrze, ale to nie one wzbudzają największe emocje… Najbardziej cieszymy się z konkurencji dynamicznych i ukończonego Endurance, czyli wyścigu wytrzymałościowego. Czujemy, że nareszcie "odczarowaliśmy" dość pechowy w tych konkurencjach poprzedni sezon. Mamy ogromną satysfakcję z trzeciego czasu zawodów uzyskanego w Skid Pad (jazda po ósemce). Ta konkurencja pokazała, że nowe rozwiązania, które wprowadziliśmy do pojazdu zadziałały i to bardzo dobrze. Sporo osób odwiedzało nasz pit-stop i pytało o to, jak zaprojektowaliśmy i wykonaliśmy monocoque. To przednia cześć ramy auta - kadłub. Zrobiliśmy ją po raz pierwszy i od razu zasłużyliśmy na pochwały! - relacjonuje Daniela Koronkiewicz, która w zespole Cerber Motorsport jest specjalistką ds. public relations.

 

Podczas zawodów Formula Student pojazd i jego twórcy przechodzą konkurencje statyczne i dynamiczne. Najpierw jest jednak przegląd techniczny (Scrutineering) oraz testy bezpieczeństwa (przechyłu, głośności, hamulców). Do konkurencji statycznych należą: Design Event, czyli prezentacja techniczna (Cerber uplasował się tu na miejscu 18.); Cost Report - przedstawienie kosztów budowy auta (28. miejsce); Business Presentation - rozmowa z sędziami wcielającymi się w rolę potencjalnych inwestorów (20. miejsce). Konkurencje dynamiczne to: Acceleration - test przyspieszenia (miejsce 8. z czasem 4.08 s), Skid Pad - jazda po "ósemce" (miejsce 3. z średnim czasem dwóch okrążeń równym 4,922 s), Autocross, czyli przejazd jednego okrążenia toru na czas (11. miejsce i najszybszy czas przejazdu 55,932 sekundy) oraz Endurance - wyścig wytrzymałościowy na dystansie 22 km ze zmianą kierowcy w połowie dystansu.

 

Studenci zostali jeszcze na torze Autodromo Riccardo Paletti - Varano de' Melegari, żeby testować auto przed wyruszeniem na zawody na Węgry. Tam wystartują po raz pierwszy w Formula Student EAST, które będą rozgrywane na torze Zalaegerszeg Automotive Proving Ground na Węgrzech w dniach 18-22 lipca.

 

Po tych zawodach i krótkiej przerwie w Białymstoku, studenci wyruszą na Formula Student Czech Republic 2018 na torze Autodrom Most. Zawody odbędą się w terminie 31 lipca - 4 sierpnia.

 

Więcej informacji o projekcie: www.cerbermotorsport.pb.edu.pl oraz www.facebook.com/CerberMotorsport

 

Budowę bolida wsparł Prezydent Białegostoku w ramach umowy dotyczącej promocji miasta.

 

Studentów Wydziału Mechanicznego w projekcie CMS-05 wspierały także firmy: Metal- Fach, Bibus Menos, ChM, Kotniz, Promotech, SMP, Delphia Yachts, GRM Systems, Instytut Innowacji i Technologii Politechniki Białostockiej, Jazon, Sadkarting, SKF, Masterpress, ART Motor, Novol, EcuMaster, SaMasz, Schroth, Max Moto Roman Maksymiuk, Mitsubishi Materials, Liqui Moly, MA Performance, Hitako, Metal- Max, FMic, KIPP, Świątek, Loctite, Autoprestige, Platon TV, Symkom, Ansys, Biacomex, Des Art, Altair Hyperworks, Solidworks, SJB Shine, Ricardo, TME, Igus, Ataszek, Honda Multi Auto, Nissens, Helukabel, Radpol.

facebook