Dodana: 19 kwiecień 2016 18:30

Zmodyfikowana: 20 kwiecień 2016 10:30

Halfway Festival Białystok 2015

Opera i Filharmonia Podlaska niezwykle się cieszy, że Halfway Festival po raz kolejny został nominowany do Podlaskiej Marki. To miłe i nobilitujące, że dostrzega się jego wartość dla miasta, regionu, kultury, a także, że stwarza szansę, by Białystok i region odwiedzili nowi turyści – turyści kulturalni.

Ilustracja do artykułu Halfway.jpg

Halfway Festival Białystok 2015 to kandydat do Podlaskiej Marki Konsumentów. Każdy może na tę kandydaturę zagłosować TUTAJ

Potencjał naszego regionu, jak się okazuje nie tkwi jedynie w przyrodzie, która jest też magnesem dla uczestników wydarzeń kulturalnych, ale wydarzenia kulturalne, tak jak Halfway Festival mogą stać się cennym argumentem dla rozwoju turystyki kulturalnej, a warto zauważyć, że już w 2013 r. Festiwal został dostrzeżony i znalazł się w dziesiątce Najlepszych Produktów Turystycznych Województwa Podlaskiego. Festiwal na stałe wpisał się w kalendarz imprez kulturalnych w regionie oraz festiwali w kraju i Europie.

Ten niewielki z uwagi na ilość uczestników festiwal, jest zdecydowanie wielki, jeśli wziąć pod uwagę oddziaływanie na środowisko muzyczne. W genialnym akustycznie Amfiteatrze OiFP spotykają się niezwykli artyści: songwriterskie, indie rockowe i folkowe gwiazdy sezonu na świecie, często artyści, którzy nigdy dotychczas nie dotarli do Polski, ale i artyści stanowiący wizytówkę sceny lokalnej, obiecujący polscy artyści oraz doceniani muzycy z krajów ościennych. Filozofia Festiwalu jest czytelna, łączy w sobie spotkanie muzyczne w kontekście miejsca, zawieszonego między Wschodem i Zachodem, przyciągającego swoją otwartością i gościnnością, zachęcającego, by poświęcić mu trochę czasu i energii, aby w zamian otrzymać unikalne emocje i przeżycia. Dzięki temu Festiwal zyskał szybko wielu przyjaciół. Dzięki ich głosom w prestiżowym plebiscycie radiowej Trójki, prowadzonym przez dziennikarkę Agnieszkę Szydłowską, IV edycja Halfway Festival Białystok 2015 zajęła II miejsce w kategorii WYDARZENIE ROKU 2015. Co roku w białostockim amfiteatrze zasiada około 600 osób, które przyjeżdżają z najodleglejszych zakątków Polski, ale coraz śmielej także z zagranicy.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook