Dodana: 16 grudzień 2004 13:24

Zmodyfikowana: 16 grudzień 2004 13:24

Krzysztof Koniczek

Urodził się w 1955 roku w Olecku. Ukończył studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu na Wydziale Malarstwa, Grafiki i Rzeźby. Zdobył dyplom w pracowni prof. Waldemara Świerzego.
Najwcześniejsze płótna Koniczka lekceważą klasyczną kompozycję. Charakteryzują się kolorystyką budowaną na zderzeniach czerwieni z zielenią lub błękitu z oranżem.
W drugiej fazie twórczości jego dzieła bliskie są plakatowi. Powstały wówczas płótna bardziej zorganizowane, mniej intuicyjne i spontaniczne, ale zawsze bardzo ekspresyjne. Jest to ciągle i przede wszystkim ekspresja koloru odwołującego się do świata emocji. Jest to estetyka oparta na kontraście tonów, nasycenia, jasności, jak i temperatury barwy.
Większość płócien Koniczka to kompozycje abstrakcyjne. Są to obrazy pulsujące energią. Wiele z nich zdominował kolor płynącej lawy. W jego obrazach pojawia się kształt geometryczny i to w postaci kuli. W ten sposób z przestrzeni szalonego koloru malarz przenosi widza w przestrzeń kosmicznego ładu, kompozycja jego płócien najwyraźniej zaczyna przypominać pejzaż.
Najnowsze płótna tego malarza to już kompozycje koloru i światła, w których trzy czwarte zajmuje niebo wraz z chmurami, a resztę stanowi wąski pas ziemi lub wody znaczonej refleksami słońca. W zestawieniu z wcześniejszymi obrazami uderza cisza i spokój tych płócien choć w każdym z nich daje się wyczuć rodzaj oczekiwania - to pejzaże, w których wszystko się może zdarzyć.
Wystawy indywidualne: 1986 Poznań (plakat); 1987 Galeria „Art.”, Białystok (malarstwo); 1987 Galeria Politechniki, Białystok (plakat); 1988 Galeria „Art.”, Białystok (malarstwo, rysunek); 1988 Galeria Politechniki, Białystok (malarstwo); 1988 BWA, Suwałki (malarstwo); 1990 Galeria Promocyjna BWA, Gdańsk, Gdynia, Sopot (malarstwo), 1991 Galeria „Rynek”, Białystok (malarstwo); 1991 NOT, Białystok (malarstwo); 1993 Galeria „13” ZPAPPSU, Białystok (malarstwo); 1994 Galeria „Pod Arkadami”, Białystok (malarstwo);  1994 Galeria „Arsenał” BWA, Białystok (malarstwo); 1995 Galeria „Marszand” ZPAP, Białystok (malarstwo); 1996 NOT, Białystok (malarstwo); 1998 Galeria „Marszand” ZPAP, Białystok (malarstwo).
Wystawy zbiorowe: ”Interart”, Poznań; Wystawa „Akt”, Grodno (Białoruś); „Biały Salon”, Galeria „Arsenał", Białystok; Plener w Paryżu (Francja) '97; Triennala Autoportretu, Radom; Pablo Art Gallery, Warszawa; Państwowa Filharmonia, Białystok; Galeria Politechniki „Pejzaż", „Akt", Białystok; Plener w LIDO degli ESTENSI (Włochy) '96; Wystawa na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Przyrodniczych Wizna 2000.
Ciekawsze realizacje plastyczne: projekt bryły reklamowej NOT w Białymstoku, projekt logo „Advanced Refining Technology” (Szwajcaria), projekt znaku graficznego (logo) Spółdzielni „Mlekovita" w Wysokiem Mazowieckiem, projekt etykiet „Pasta SAMA" Spółdzielni Betesca w Białymstoku, projekt opracowań graficznych wydawnictw muzycznych m.in. „Kasa Chorych", „J.J.J. Blues”, „Paweł Szymański".

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook